Müfredatla Entegrasyon Planlarımız/Our Curriculum Integration Plans

STEM OKUL ÖNCESİ MÜFREDAT ENTEGRASYONU

 

BİLİŞSEL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.)

Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.

 (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile ilgili gerçek durumu karşılaştırır.

  Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.

(Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler. Nesne/varlığın tadını söyler. Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.)

  Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.

(Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder, eşleştirir.)

  Kazanım 7. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.

(Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine göre gruplar. Nesne/varlıkları şekline göre gruplar. Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar. Nesne/varlıkları tadına göre gruplar.)

 Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.

 (Göstergeleri Nesne varlıkları uzunluklarına göre sıralar.)

 Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır.

(Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)

 Kazanım 13. Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.

 (Göstergeleri: Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.)

 Kazanım 18. Zamanla ilgili kavramları açıklar.

(Göstergeleri: Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.)

MOTOR GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

  Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.

 (Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Sekerek belirli mesafede ilerler. Belli bir yüksekliğe zıplar.)

 Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.

(Göstergeleri: Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.)

   Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

(Göstergeleri: Nesneleri ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Nesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer.)

   DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ 

 Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.

(Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.)

 Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.

 (Göstergeleri: Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu düşünce ve hayallerinin nedenlerini söyler.)

 Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir.

 (Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)

Kazanım 7. Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

  Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

(Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)

 Kazanım 7. Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.

(Göstergeleri: Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)

  Kazanım 8. Farklılıklara saygı gösterir.

(Göstergeleri: İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler. Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.)

  Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir.

(Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.)

  Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.

(Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.)

  Kazanım 15. Kendine güvenir.

(Göstergeleri: Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.)

 

 

ÖZ BAKIM BECERİLERİYLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

  Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.

(Göstergeleri: Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.)

  Kazanım 7. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.

(Göstergeleri: Tehlikeli olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir. Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.)



ÖZLEM KARAASLAN DALAKLI/ MERKEZ TOKİ İLKOKULU

   STEM İLE EĞLENEREK ÖĞRENİYORUZ eTWİNNİNG İSİMLİ PROJE PLANI

Stem İle Eğlenerek Öğreniyoruz isimli projemizde aşağıda bulunan amaç ve kazanımlara ulaşılması hedeflenmiştir.

Yaş grubu: 5-6 Yaş

PSİKO MOTOR ALAN

Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme

Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
2. Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
3. Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe dizer.
4. Nesneleri takar.
5. Nesneleri çıkarır.
6. Nesneleri ipe vb. dizer.
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
10. Yönergeye uygun çizgiler çizer.
11. şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer.
12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
15. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter.
2. Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker.
3 Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.
4. Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür.
5. Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeyi gider

Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar

1. Nesneleri kopartır / yırtar.
2. Nesneleri sıkar.
3. Nesneleri çeker / gerer.
4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

SOSYAL DUYGUSAL ALAN

Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar

1. Kendiliğinden bir işe başlar.
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar

1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

BİLİŞSEL ALAN

Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar

1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar

1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
4. Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları söyler.
2. Varlıkların rengini söyler.
3. Varlıkların yerini söyler.
4. Varlıkların şeklini söyler.
5. Varlıkların sayısını söyler.
6. Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
7. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.

Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar

1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
2. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
3. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur.

Amaç 14. Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar

1. Bir bütünün parçalarını söyler.
2. Uygun şekil veya nesneleri iki eş parçaya böler.
3. İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
4. Nesneler arasında yarım olanları gösterir.
5. Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
Amaç 15. Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanımlar

1. Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
2. Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ay›r›r.
3. Nesneleri kullanarak toplama yapar.
4. Nesneleri kullanarak çıkarma yapar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

eTwinning Veli İzin Belgeleri/eTwinning Parent Permits