Müfredatla Entegrasyon Planlarımız/Our Curriculum Integration Plans
STEM OKUL ÖNCESİ
MÜFREDAT ENTEGRASYONU
BİLİŞSEL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE
GÖSTERGELERİ
Kazanım 1.
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken
nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular
sorar.)
Kazanım 2.
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili
tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile ilgili gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini
söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Nesne/varlığın kokusunu söyler. Nesne/varlığın tadını söyler. Nesne/varlığın
kullanım amaçlarını söyler.)
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları
özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine
göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder,
eşleştirir. Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder, eşleştirir.)
Kazanım 7. Nesne ya da varlıkları
özelliklerine göre gruplar.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine
göre gruplar. Nesne/varlıkları şekline göre gruplar. Nesne/varlıkları
uzunluğuna göre gruplar. Nesne/varlıkları tadına göre gruplar.)
Kazanım
9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri Nesne varlıkları uzunluklarına
göre sıralar.)
Kazanım
12. Geometrik şekilleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere
benzeyen nesneleri gösterir.)
Kazanım
13.
Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
(Göstergeleri: Verilen açıklamaya uygun
sembolü gösterir.)
Kazanım
18.
Zamanla ilgili kavramları açıklar.
(Göstergeleri: Zaman ile ilgili kavramları
anlamına uygun şekilde açıklar. Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.)
MOTOR GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE
GÖSTERGELERİ
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.
Sekerek belirli mesafede ilerler. Belli bir yüksekliğe zıplar.)
Kazanım
2.
Denge hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Çizgi üzerinde yönergeler
doğrultusunda yürür.)
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren
hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Nesneleri ipe vb. dizer.
Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Malzemeleri keser. Malzemeleri
yapıştırır. Nesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle
şekil verir. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen
nitelikte çizer.)
DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLAR VE
GÖSTERGELERİ
Kazanım
2.
Sesini uygun kullanır.
(Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken
nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.)
Kazanım
5.
Dili iletişim amacıyla kullanır.
(Göstergeleri: Sohbete katılır. Konuşmak için
sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu düşünce ve
hayallerinin nedenlerini söyler.)
Kazanım
6.
Sözcük dağarcığını geliştirir.
(Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
Kazanım 7.
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine
getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında
yorum yapar.)
SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIMLAR
VE GÖSTERGELERİ
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade
eder.
(Göstergeleri: Duygu, düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
Kazanım
7.
Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
(Göstergeleri: Başladığı işi zamanında
bitirmek için çaba gösterir.)
Kazanım 8. Farklılıklara saygı gösterir.
(Göstergeleri: İnsanların farklı
özellikleri olduğunu söyler. Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla
birlikte yer alır.)
Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir.
(Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli
olduğunu gösterir.)
Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara
uyar.
(Göstergeleri: Değişik ortamlardaki
kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu
söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.)
Kazanım 15. Kendine güvenir.
(Göstergeleri: Gerektiği durumlarda farklı
görüşlerini söyler.)
ÖZ BAKIM BECERİLERİYLE İLGİLİ KAZANIMLAR
VE GÖSTERGELERİ
Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için
gerekli araç ve gereçleri kullanır.
(Göstergeleri: Beden temizliğiyle ilgili
malzemeleri kullanır.)
Kazanım 7. Kendini tehlikelerden ve
kazalardan korur.
(Göstergeleri: Tehlikeli olan durumları
söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri
söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir. Tehlikeli olan durumlardan,
kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında
yardım ister.)
ÖZLEM KARAASLAN DALAKLI/ MERKEZ TOKİ İLKOKULU
STEM İLE EĞLENEREK ÖĞRENİYORUZ eTWİNNİNG İSİMLİ PROJE PLANI
Stem İle Eğlenerek Öğreniyoruz isimli projemizde aşağıda bulunan amaç ve
kazanımlara ulaşılması hedeflenmiştir.
Yaş grubu: 5-6 Yaş
PSİKO MOTOR ALAN
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
2. Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
3. Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe
dizer.
4. Nesneleri takar.
5. Nesneleri çıkarır.
6. Nesneleri ipe vb. dizer.
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları
kullanır.
8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde
bir araya getirir.
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
10. Yönergeye uygun çizgiler çizer.
11. şekilleri değişik araçlar kullanarak
çizer.
12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde
katlar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte
yapıştırır.
15. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir
güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter.
2. Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker.
3 Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.
4. Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür.
5. Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak
belirli bir mesafeyi gider
Amaç 4. Küçük
kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri kopartır / yırtar.
2. Nesneleri sıkar.
3. Nesneleri çeker / gerer.
4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
SOSYAL DUYGUSAL ALAN
Amaç 4. Kendi
kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden bir işe başlar.
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla
ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı
gösterir.
6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini
kullanır.
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye
uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da
varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini
karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu /
olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde
yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu /
olayı söyler.
4. Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla
açıklar.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları söyler.
2. Varlıkların rengini söyler.
3. Varlıkların yerini söyler.
4. Varlıkların şeklini söyler.
5. Varlıkların sayısını söyler.
6. Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
7. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen
bir nesneyi söyler.
9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra
yeniden ifade eder.
Amaç 10. Geometrik
şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
2. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen
nesneleri gösterir.
3. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri
kullanarak farklı modeller oluşturur.
Amaç 14. Parça-bütün
ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar
1. Bir bütünün parçalarını söyler.
2. Uygun şekil veya nesneleri iki eş parçaya
böler.
3. İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
4. Nesneler arasında yarım olanları gösterir.
5. Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
Amaç 15. Nesnelerle basit toplama ve
ç›karma yapabilme
Kazanımlar
1. Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne
ekler.
2. Nesne grubundan belirtilen sayı kadar
nesneyi ay›r›r.
3. Nesneleri kullanarak toplama yapar.
4. Nesneleri kullanarak çıkarma yapar.
Yorumlar
Yorum Gönder